Human Resources Specialist @ MB Group


MB Group

وظائف خالية بشركة إم بى

مطلوب لشركة إم بى اخصائي موارد بشرية

Human Resources Specialist Jobs In MB Group

MB Group requires Human Resources Specialist

للشروط وطرق الاتصال والتفاصيل


Job Summary

Job Title: Human Resources Specialist
Employer: MB Group
Career Level:Experienced (Non-Manager)
Experience Needed: Requirements
Job Type : Full Time
Salary: Negotiable
Vacancies: Opportunities


* جميع الترجمات معتمدة على جوجل

الوصف الوظيفي لوظيفة اخصائي موارد بشرية | Human Resources Specialist Job Description


الشروط | Job Requirements

Education :

Bachelor’s degree in human resources or any equivalent contribution of education & experience that provides the required knowledge , skills & abilities
Preferred Education and Experience:

HR specialists with their eye on advancement in the profession are always well served by considering professional certification in human resources.
The two most widely recognized certifying bodies in HR include:
SHRM Certified Professional (SHRM-CP) or SHRM Senior Certified Professional (SHRM-SCP) credential.
Experience: 4 to 8 years in the HR field.

Skills :

1-Technical Competencies :

Knowledge of labor and employment law, organizational development and best practices.
Organizing and reporting skills.
Demonstrated proficiency in Microsoft Excel, PowerPoint, Word
2- Personnel competencies:

Excellent written and verbal communication skills.
Excellent decision-making skills.
Critical thinking skills.
Sound judgment.
Attention to detail.
Confidentiality, empathy, integrity and objectivity


ترجمة الشروط بالاعتماد Google Translate - ترجمة جوجل
التعليم :

درجة البكالوريوس في الموارد البشرية أو أي مساهمات معادلة من التعليم والخبرة التي توفر المعرفة والمهارات والقدرات المطلوبة
التعليم المفضل والخبرة:

إن خبراء الموارد البشرية الذين يتطلعون إلى التقدم في هذه المهنة يتم خدمتهم بشكل جيد من خلال النظر في الشهادات المهنية في الموارد البشرية.
تشمل الهيئتان المعترفتان بهما على نطاق واسع في مجال الموارد البشرية ما يلي:
شهادة اعتماد SHRM Professional (SHRM-CP) أو SHRM Certified Professional (SHRM-SCP).
الخبرة: من 4 إلى 8 سنوات في مجال الموارد البشرية.

مهارات :

1 - الكفاءات الفنية:

معرفة قانون العمل والعمالة والتطوير التنظيمي وأفضل الممارسات.
مهارات التنظيم والإبلاغ.
أثبتت الكفاءة في Microsoft Excel و PowerPoint و Word
2- كفاءات الموظفين:

مهارات اتصال ممتازة الكتابية والشفوية.
مهارات ممتازة في صنع القرار.
مهارات التفكير الناقد.
حكم صائب.
انتبه للتفاصيل.
السرية والتعاطف والنزاهة والموضوعية


مهام الوظيفة | Job Duties

مهام وظائف اخصائي موارد بشرية في مصر | job duties For Human Resources Specialist Jobs In Egypt

HR Personal Function

Prepare & maintain employment records related to events, such as hiring, termination, leaves, transfers, or promotions in compliance with applicable legal requirements.
Processing all personnel action forms and ensuring proper approval
Keeps employee records up to date by processing employee status changes in timely fashion.
Inform job applicants of details such as duties and responsibilities, compensation, benefits, schedules, working conditions, or promotion opportunities.
Explaining human resources policies, procedures, laws, and standards to new and existing employees
Addressing any employment relations issues, such as work complaints
Composure and confidentiality required to handle disciplinary and grievance issues.
Schedule medical tests for current employees.
Work force palming & Employment Function

Review employment applications and job orders to match applicants with job requirements.
Perform searches for qualified job candidates, using sources such as computer databases, networking, Internet recruiting resources, media advertisements, job fairs, recruiting firms, or employee referrals
Interview job applicants to obtain information on work history, training, education, or job skills.
Conduct reference or background checks on job applicants.
Select qualified job applicants or refer them to managers, making hiring recommendations when appropriate.
Evaluate recruitment or selection criteria to ensure conformance to professional, statistical, or testing standards, recommending revisions, as needed.
Contact job applicants to inform them of the status of their applications.
Hire employees and process hiring-related paperwork
Schedule or conduct new employee orientations
Conduct exit interviews and ensure that necessary employment termination paperwork is completed.
Organization Development

Participate in performance evaluation processes.
Provide management with information or training related to interviewing, performance appraisals, counseling techniques, or documentation of performance issues.
Conducting training sessions
Administering on-the-job training programs
Evaluating the effectiveness of training programs
Maintaining records of employee participation in all training and development programs
Maintain and update human resources documents, such as organizational charts , employee handbooks or directories, or performance evaluation forms.
Confer with management to develop or implement personnel policies or procedures.
Analyze employment-related data and prepare required reports.
Performing job analysis & Writing Job descriptions.
Compensation & Benefits function

Coordinates health, life and disability insurance enrollments and communicates with service providers concerning routine administration of programs.
Performing job evaluations
Conducting and analyzing compensation surveys
Maintains listing of approved positions along with assigned salary grade levels.
Maintains budget spreadsheet that includes salaries, payroll taxes and fringe allowances.
Risk Management

Developing and administering health and safety programs
Conducting safety inspections
Maintaining accident records
Preparing government reports as to remain in compliance

ترجمة المهام بالاعتماد Google Translate - ترجمة جوجل
الوظيفة الشخصية للموارد البشرية

إعداد والحفاظ على سجلات التوظيف المتعلقة بالأحداث ، مثل التوظيف أو الإنهاء أو الإجازات أو التحويلات أو الترقيات وفقًا للمتطلبات القانونية المعمول بها.
معالجة جميع نماذج الإجراءات المتعلقة بالموظفين وضمان الموافقة المناسبة
يحافظ على تحديث سجلات الموظفين من خلال معالجة تغييرات حالة الموظفين في الوقت المناسب.
إبلاغ المتقدمين للوظائف بالتفاصيل مثل الواجبات والمسؤوليات ، والتعويضات ، والمزايا ، والجداول الزمنية ، وظروف العمل ، أو فرص الترقية.
شرح سياسات الموارد البشرية والإجراءات والقوانين والمعايير للموظفين الجدد والحاليين
معالجة أي قضايا علاقات العمل ، مثل شكاوى العمل
الختم والسرية المطلوبة للتعامل مع القضايا التأديبية والتظلمات.
جدولة الاختبارات الطبية للموظفين الحاليين.
قوة العمل ووظيفة التشغيل

استعراض طلبات التوظيف وأوامر العمل لمطابقة المتقدمين مع متطلبات العمل.
إجراء عمليات البحث عن المرشحين المؤهلين للوظائف ، باستخدام مصادر مثل قواعد بيانات الكمبيوتر ، والتواصل ، وموارد التوظيف عبر الإنترنت ، والإعلانات الإعلامية ، ومعارض الوظائف ، وشركات التوظيف ، أو إحالات الموظفين.
مقابلة المتقدمين للحصول على وظيفة للحصول على معلومات حول تاريخ العمل ، والتدريب ، والتعليم ، أو مهارات العمل.
إجراء مراجعة مرجعية أو خلفية على المتقدمين للوظائف.
اختيار المتقدمين المؤهلين للوظيفة أو إحالتهم إلى المديرين ، وتقديم توصيات التوظيف عند الاقتضاء.
تقييم معايير التوظيف أو الاختيار لضمان التوافق مع المعايير المهنية أو الإحصائية أو الاختبار ، أو التوصية بإجراء التنقيحات ، حسب الحاجة.
الاتصال المتقدمين وظيفة لإعلامهم بحالة طلباتهم.
توظيف الموظفين ومعالجة الأوراق المتعلقة بالتوظيف
جدولة أو إجراء توجهات الموظف الجديد
إجراء مقابلات الخروج والتأكد من اكتمال إنهاء الأعمال إنهاء العمل الورقي.
تطوير المنظمة

المشاركة في عمليات تقييم الأداء.
تزويد الإدارة بالمعلومات أو التدريب المتعلق بإجراء المقابلات أو تقييم الأداء أو أساليب تقديم المشورة أو توثيق مشكلات الأداء.
عقد دورات تدريبية
إدارة برامج التدريب على رأس العمل
تقييم فعالية برامج التدريب
الاحتفاظ بسجلات لمشاركة الموظفين في جميع برامج التدريب والتطوير
الحفاظ على وتحديث وثائق الموارد البشرية ، مثل المخططات التنظيمية ، وكتيبات أو أدلة الموظفين ، أو نماذج تقييم الأداء.
تتشاور مع الإدارة لتطوير أو تنفيذ سياسات أو إجراءات الموظفين.
تحليل البيانات المتعلقة بالعمالة وإعداد التقارير المطلوبة.
القيام بتحليل الوظائف وكتابة الوصف الوظيفي.
وظيفة التعويضات والفوائد

ينسق التسجيلات الصحية والتأمين على الحياة والعجز ويتواصل مع مقدمي الخدمات فيما يتعلق بالإدارة الروتينية للبرامج.
إجراء تقييم الوظائف
إجراء وتحليل لاستطلاعات التعويض
يحافظ على قائمة المواقف المعتمدة جنبا إلى جنب مع مستويات الرتب المعينة.
يحافظ على جدول بيانات الميزانية الذي يتضمن المرتبات وضرائب الرواتب والبدلات الإضافية.
إدارة المخاطر

تطوير وإدارة برامج الصحة والسلامة
إجراء تفتيش السلامة
الحفاظ على سجلات الحوادث
إعداد التقارير الحكومية للبقاء في حالة امتثال


الاتصال | Connection


الموقع الخاص بالشركة CO. Site | الموقع الخاص بالشركة
صفحة الفيس بوك الخاصة بالشركة FB Page
مقر شركة إم بى : مدينة 6 اكتوبر - الجيزة
المزيد من وظائف مجموعة MB :
محاسب تقارير - إم بى | Reporting Accountant - MB Group



للتقديم لوظيفة اخصائي موارد بشرية بشركة إم بى يرجى ارسال السيرة الذاتية على البريد الالكتروني التالي
To apply for Human Resources Specialist job vacancy in MB Group please send your CV to E-Mail



hr@mb-egypt.com



mentioning the job title in the subject line


او عن طريق نموذج التقدم للوظائف على الموقع الرسمي للشركة

أحدث أقدم